2013. szeptember 1., vasárnap

Kangertech T3s


Az elektromos cigarettázás önmagában sokkal olcsóbb, gazdaságosabb (és főleg: egészségesebb) , mint analóg társa. Ez tény és ez a tény csupán csak addig állja meg maximálisan a helyét, amíg az ember nem kezd el érdeklődni, kísérletezni. Tulajdonképpen még mindig jóval olcsóbban jövök ki de költséghatékonyabb lennék ha nem lennék ennyire kíváncsi.
A Protank sikere után a Kangertech T3s felkeltette az érdeklődésem és egy kicsit sem csalódtam!




De miben is tér el a T3s a sima T3-tól? A T3 volt az első alsó fűtőszálas patronom és a felújításig nagyon tetszett, hiszen bőséges, finom gőzt produkált és viszonylag nagy űrtartalommal bírt.
Na de a felújítása...a művelet alatt többször anyáztam és mondogattam magamban, hogy én ugyan nem vagyok nőgyógyász; a szétszerelés egy dolog de az összeszerelés..
Mivel a kazánrész bele van süllyesztve a menettakaróba az egész műveletet egy alig másfél centi átmérőnyi lukban kell végezni... na neem! :)







A Kangertech ezt az aprócska hibát javította és kidobta a T3s jelzésű patronját. A korábban használt Protankhoz hasonlóan a kazánrész különáll a menettakarótól, így a felújítás már gyerekjáték. A sima T3 szipkarésze valahogy kezdett már elvékonyodni és szó szerint már-már kellemetlenül éreztem a számban tartani. A használttól elvékonyodott és már-már vágott is a szipka.. A T3s szipka része számomra azonosítatlan anyagból van... :) Szerintem keményített szilikon lehet, ugyanis kemény és fogásra merev de közben, amikor szívja az ember kellemes,puha; szinte gumi hatását kelti. (már a szó jó értelmében)
Sajnos nem tudom jobban körülírni, hogy mennyivel kellemesebb de ha van egy T3-ad és esetleg vásárolnál egy ilyet, rögtön tudni fogod ;)

Én úgy gondolom, hogy a Kangertech az egyik olyan gyártó már a szememben, akinek megbízom a termékeiben. Ugyanakkor emlékszem a Protanknál a csomagolás vitte a prímet nálam...hát az első T3s a lehető legminimálisabban került hozzám: egy kis nylon-ba volt beletéve. Viszont ha a csomagolás hiánya egyben az olcsóságát is jelenti, akkor annyira már nem is érdekes az a doboz.. (azóta 2db-ra nőtt a T3s gyűjteményem és további 4-et vettem ajándékba..)




Gyárilag 2,2 Ohm-os ellenállással szállítják, ami kiválóan "muzsikál" az EGO akkumulátorok döntő többségén, hiszen 3,3 V-on használva is kiváló íz-gőz hatása van de 3,7-nél sem érezni égett ízt még. Persze az utóbbi típust jóval hamarabb le is meríti...

Felújítása nem tér el egyetlen gondolatnyit sem a Kangertech Protank kazánjának felújításától. Bár a linkelt korábbi cikkben is említettem azért még egyszer leírom: a Protank kazánja nem jó a T3s-re. Az elve, a menete, a magassága, a levegőcső átmérője minden ugyanaz a két kazánon csak az üvegszál alatti perem a Protank esetében egy-két milliméterrel szélesebb.
Ez azért is lehet, mert a Protank-nál a perem egyben tömítés feladatot is ellát, míg a T3s-nél ezt a feladatot a menettakaró végzi el... na jó de azért mégis..naa! Hát nem szép húzás ez a Kangertechtől. :)

Nem tudok rá negatívumot felhozni, hacsak nem a szipka és az felső gyűrű közötti tank rész "hibáját". Abban a pici résben ugyanis megtapad az e-liquid és amikor fogyóban van a leves akkor ki kell belőle rázni. Ilyenkor én leveszem az akkumulátorról, megfogom a szipkánál és pár határozott rázással lefelé terelem a szörpöt. A T3s-nek csak az alsó része leszedhető pontosan ugyanúgy, ahogy a sima T3-nak is ezért a takarítása is kicsit körülményes. Takarítás alatt a zsebkendővel való benyúlást értem de természetesen sokkal egyszerűbb dolgom lenne ha nem teljesen hideg , hanem csak éppen hogy langyos víz alatt kimosnám és kiráznám belőle a vizet egy papír zsebkendőbe.

Ahogy így gondolkodom azért eszembe jutott még egy kevésbé szimpatikus tulajdonsága. Nem szoktam sem a patront teljesen, erőből rátekerni az akkumulátorra de kazánt sem szeretem teljes mértékben beleszorítani a menettakaróba. Utóbbin egy kicsit változtattam ugyanis többször előfordult, hogy hiába tekertem rá "tökre" az akkumulátorra a patron semmit sem csinált...ja de igen: szivárgott a folyadék belőle. A "tökre" rátekerés alatt pedig azt értem, amikor már tényleg izomból tekerem és közben féltem az akksi középérintkezőjét.
Végül rájöttem, hogy a kazán nincs rendesen rátekerve a menettakaróra, ezért el sem ér a középérintkezőig. Arra viszont emlékeztem, hogy rendesen rátekertem a kazánt és előtte már használtam is.. Tehát a le- és feltekerés közben az akkumulátorok középérintkezője tekerhette ki.

Végül elmondanám, hogy ez a mostanában használt patronjaim közül a nagy kedvencem; folyamatosan használva van mindkettő és ugyanolyan hatásfokkal működnek ahogy megvettem őket hónapokkal ezelőtt. "Kinek a pap, kinek a paplan" - mondják de úgy gondolom, hogy aki beruház egy ilyenre nem fog csalódni! Azért nem árt a közelben egy hozzáértő is, akinél lehet üvegszál hiszen a tömeggyártás miatt már az utóbbi 2 ajándékba vásárolt patronok kazánjaiból pont egy milliméteres takarószál hiányzott, ezáltal kissé szörcsögtek.

Értékelés:
+ Átgondolt, felhasználó-barát kialakítás a korábbi T3-hoz képest
+ A szipka rész..khm..ergonometrikusabb :)
+ A levegő-áramlás teljesen szabadon történik, könnyű szívni
+ Íz-gőz képzés kiváló
+ Könnyen szétszedhető
+ Töltése egyszerű
+ A kazán felújítása könnyebb
- A kazánt kitekerheti az akkumulátor (nem megfelelő rögzítés esetén)
- A tank kialakítása miatt megtapadhat a folyadék

Összesen: 7,7